or Connect
New Posts  All Forums:Forum Nav:

DIY waistband stretcher!

post #1 of 29
Thread Starter 
so after marcano suggested buying a waistband stretcher for my white leather ireland sigs and after promising aalcantara that i would try to stretch these out somehow, i have come up with my own, very ghetto, do-it-yourself waistband stretcher.

what you will need:
some hardcover textbooks
random hard knick-knacks (to maintain pressure on the jeans)
some water
the pair of sevens you desperately want to squeeze into

basically, you just wet the waistband by dampening it with a wet towel or what i actually did was dip it into a filled sink so the entire waistband was evenly wet (but not below it).

then i proceeded to insert 3 textbooks, along with other things like an eyeshadow compact, my hard glassescase, some sharpies, etc. until i was afraid a seam might pop. then i let it dry overnight - and in the morning: NO PAIN ON MY HIPBONES WHEN I SLIPPED THEM ON!

basically, what those random household items do is mimic the waistband stretcher, but if i were to do it to a second pair of jeans, i'd stick with trying to lengthen it more horizontally - so choose wider textbooks and then try to add items to the waist at the sides instead of just all over the place, the way i did. i guess it depends on which area you are trying to stretch out depending on your body, but i was just desperate to lessen the pain on my hips. ALSO, irelands are known to stretch very little, which is why i stuffed my jeans till they almost popped - if the jeans you are working with are stretchier, i recommend not stuffing them as much and doing test trials little by little until you are satisfied. if you go too far, just wash them and they'll go back to normal



so yeah, sorry for all the text, but hopefully this will work for some of you! and if it doesn't or you don't need to do this, i hope you all got a good laugh out of seeing a dictionary, textbooks, makeup compacts and other things stuffed into a pair of sevens.
post #2 of 29
that's totally awesome!! Not only can I stretch my jeans out now... you've given my 1999 World Book Encly. new life and meaning!! I'm sure my parents would be proud I put them to good use!!

a million thanks!! I'll try it too!!
post #3 of 29
LOL!!! Quite ingenious!!!
post #4 of 29
Quote:
Originally Posted by jotorious
so yeah, sorry for all the text, but hopefully this will work for some of you! and if it doesn't or you don't need to do this, i hope you all got a good laugh out of seeing a dictionary, textbooks, makeup compacts and other things stuffed into a pair of sevens.
OMG, definitely gave me a good laugh just to see this pic. I haven't yet needed a waistband stretcher, but this is good to know for future reference. (I do, however, need a hips and butt and thigh stretcher )
post #5 of 29
LOL, that's awesome.
post #6 of 29
Great idea! I'll try with my bombay! Do you think this will work for thigh area too?
post #7 of 29
i've used dvd's they're slim so you can jam them in
post #8 of 29

...

ahah whatever works and it was free!!!
post #9 of 29
LOL, that pic made me laugh!
post #10 of 29
I need to try that for a pair of CoH I have... my question is: is the stretching permanent even after you wash and air dry them? I can't see doing this every time I want to wear this pair of jeans...
post #11 of 29
Thread Starter 
no, the stretching isn't permanent even with the REAL waistband stretcher. after washing them, they will go back to their original shape i believe :/ i think i'm willing to put up with this crazy process because i really do not want to give up my jeans, but yeah - goodluck to you!
post #12 of 29
OMG girl, I am laughing so hard right now. People at work are looking at me funny. Just reading your description was cracking me up and then I scrolled down to the picture and your tag on it and it sent me over the edge. Thank you for that.
post #13 of 29
Cool idea!! Haha, I might have to give this a try.

OT: Is that a pro-design glasses case I see??
post #14 of 29
that picture is classic!!
so glad they stretched out for you.
post #15 of 29
Thread Starter 
heather, i'm glad you had a good laugh from it, i *almost* didn't post the picture haha

litebrite - yes it is! haha good eye there

& thanks jen!
post #16 of 29


totaly trying it right now using a phone book and old casset tapes! ill ley ya'l know if it worked tomorrow!
post #17 of 29
Thread Starter 
LOL, beanie. NICE!!
post #18 of 29
Lol thanks i thought ud like it x
post #19 of 29
Quote:
Originally Posted by jotorious
litebrite - yes it is! haha good eye there
nice.. i have a pair as well with the same case, hence i recognize it. good taste in glasses.
post #20 of 29
OMG, those VHS tapes stuffed in there is hilarious!
post #21 of 29
funny. clever. GENIUS!!
post #22 of 29
Off topic, but I think have the same eyeshadow compact from like a million years ago! Is it bath and body works?
post #23 of 29
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by lushed
Off topic, but I think have the same eyeshadow compact from like a million years ago! Is it bath and body works?
LOL yes, it is! i still use it cuz i love the neutral colors

next time i should stuff my jeans with even more interesting items for people to identify...
post #24 of 29
hahaha that is awesome!!! i got that bath & body works eyeshadow compact from a friend in HS haha
post #25 of 29
Totally hilarious pic! Looove the tag line.

Great idea, I'm going to try these with my panamas as they hurt my hipbones as well. Damn things run tiny.
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Seven For All Mankind