or Connect
DenimBlog.com › Welcome to the DenimBlog Community! › Mens Designer Jeans  › Dry Denim › Help for a Raw Denim Noob
New Posts  All Forums:Forum Nav:

Help for a Raw Denim Noob

post #1 of 16
Thread Starter 
Well not a super noob but still I've never bought Raw Denim before
Anyways, my brother came from Vancouver and bought me a pair of Diesel Adidas Viker 88Z

At first I didnt like the cut but its grown on me alot (might even like them more than all my Zathans)
But anyways I got a coupon from RevolveClothing for that 150 off 300 dollar purchase and saw they had a nice selection of straight cut Nudies

My question is, Is there is a Nudies equivalent of a Viker cut? and what is it?
My guess is that the Slim Jim are it, but I suck at telling the difference between their cuts =.=;
post #2 of 16
there is slim jim,which can be worn loose or fitted.Its closer to a safado fit.Then there is average joes which is closer to viker.If you have big thighs and have an ass,i would go for even steven(it has a low yoke)
post #3 of 16
dont snooze on KMW raws

from revolve
post #4 of 16
Thread Starter 
^^^ duly noted
Kicking Mule has some pretty sick cuts/washes but I dun wanna go too much over $300 on juss one pair

One more question:
I think I'm gonna get Nudie Jeans Slim Jim in Dry Black Coated & Average Joe in Dry Heavy. I'll be getting the Slim Jim in a 29x34...since thats the only inseam they have for a size 29...I'm not sure what to do if they're way too long
I know I'm suppose to wear them for a year-ish without washing (since they're Dry Black) but I probably need to hem them badly

and btw thanks Hector & disco for the suggestions
post #5 of 16
you'd be better off with 1 pair of kmw than you would with 2 nudies...
post #6 of 16
are u buying these to break em in and get nice fades?

cause not all denims fades the same...example

Average Joe in Dry Heavy fades slower than its pricier cousin Average Joe in Dry Japan [Selvage]

and i think the Nudie Jeans Slim Jim in Dry Black Coated fade very very slow from what ive read...if u want fades on black denim i would steer way from coated denim
post #7 of 16
the dry black coated doesn't really "fade" it just gets leathery-looking with wear. the coated sheen comes out on the creases n shit. i'm sure after a really really long time with hard wear, the black will start to actually fade.
post #8 of 16
Thread Starter 
i heard the Dry Black Coated take like a year and a half to fade
but anyways I'm juss getting alot of black raw denim thats all, it doesn't matter to me if it does fade or not...but my bro says thats the only reason to get Nudies

ONE LAST QUESTION:
I'm only getting one now (I'm gonna share my coupon with my gf)
Which should it be?

Slim Jim Dry Black Coated



Average Joe Dry Heavy



There probably isnt much diff, but I cant make a choice, so please help me make one?

I kinda need an answer by tomorrow pleaseee
Thanks for all the replies btw ^________________^
post #9 of 16
depends on your body type...slim jim is a slimmer fit ..i dunno if u noticed


maybe this guide would help

kitchener : mode : special
post #10 of 16
don't get nudies...
post #11 of 16
neither
post #12 of 16
I don't know how a person could consider buying both the Average Joe and Slim Jim cuts.
post #13 of 16
Quote:
Originally Posted by SevenKid0505 View Post
I don't know how a person could consider buying both the Average Joe and Slim Jim cuts.
One for normal days, one for those "fat days"
post #14 of 16
Hate to burst your bubble but revolve wont let you use that coupon on Nudies. It is one of their restricted brands that they won't accept coupons or promo codes on.

I have a pair of Slim Jim Drys Blacks in 30x34 in the honestmall right now...
post #15 of 16
i used it on cp's, which is also on the restricted list. for the special codes they recently gave out there are no restrictions.
post #16 of 16
Thread Starter 
Yes, juss used the coupon on the Nudies (for me) & True Religion (for my gf)

Anyways thanks for all your help and criticism, peeps
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Dry Denim
DenimBlog.com › Welcome to the DenimBlog Community! › Mens Designer Jeans  › Dry Denim › Help for a Raw Denim Noob