or Connect
DenimBlog.com › Welcome to the DenimBlog Community! › Mens Designer Jeans  › Dior Jeans › OFFICIAL: Dior Homme Denim Thread
New Posts  All Forums:Forum Nav:

OFFICIAL: Dior Homme Denim Thread - Page 176

post #4376 of 6296

Selling Dior Dustwash and Orange Overdye in sz 29. Please refer to the link below for details. Thanks!

 

 

http://www.superfuture.com/supertalk/showthread.php?p=2343785#post2343785

post #4377 of 6296

no selling in this thread- mall only^

 

Shame those both are miscut too;   Hate it when the manufacturer fucks up a great pair of jeans with a fly that doesn't fall right when you wear em, especially on beautiful washes like those.

post #4378 of 6296

^

hes item??

 if so, he should go the mall !!

 

 

item is so nice....

 Dust is great @880SGD = 600USD...

 

 nice but little for me.

post #4379 of 6296

So i want to buy my first pair of Diors but Im really unsure about how do they fit.

 

Like what cut is similar to thanaz? 19cm? also how do they run? or is it best to see measurements?

post #4380 of 6296

^none of diors fit is really similar to thanaz fit , I'd really advice to try a pair on if you can

proly 17.5cm would be the closest,  with a tighter waist and ass, but take this comparison just as a reference (and 17.5cm is harder than 19cm to find)

 

post #4381 of 6296

Ok thanks, might be able to try some next week in LA.

 

Btw any of you guys have a suggestion of what stores to visit while in LA? Thanks

post #4382 of 6296
Quote:
Originally Posted by Evil Sushi View Post

as reference, my W30 MIJ 19cm raw waist aligned measurement is 43.5 cm

and MIJ raws are less constricting than MII in hips and upper thigs


so i try to size down my MIJ raw from W32.

W32(brand new is just fit for me, no stress around the waist and all)

4565992053_74862bee8c.jpg

 

 

 your MIJ raw stretch out from 39.5~40cm(W30) to 43.5cm only while 3 month?

 

 so, my best size of safado(wash) 44cm,

 

  then should i select W30 for MIJ raw?? 

 

post #4383 of 6296

google "dior homme aw07 wax ebay"

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250666319374


Edited by sand_dolphin2 - 7/14/10 at 10:51pm
post #4384 of 6296

yeah saw those^ too bad they're a 27..

post #4385 of 6296

^

u can find W30 not Hedi's.

 sorry i can checked only google's $ cos i'm in the office.

 i can't access ebay directly , cos not biz issue. lol

 

 what is your best size for MII raw ? or other cuts?

post #4386 of 6296

Fit pics. First set are MIJ raw sz30 Hedi era. Second set are MIJ raw sz30 KVA era. Tell me if you think I should size down.

 

hedi.JPGhedi2.JPGhedi3.JPGHEDI ERA

 

 

 

 

kva.JPGkva2.JPGkva3.JPG   KVA ERA

post #4387 of 6296

Fit pics. MIJ raws sz30 Hedi era VS KVA era. Should I size down?

hedi.JPGhedi2.JPGhedi3.JPG

 

 

 

 

kva.JPGkva2.JPGkva3.JPG

post #4388 of 6296

 

Hedi's one

 

 MIJ blue indigo?

 Hedi's pre-own denim is so nice fit on u , IMO.

 already stretched out. no need care for that.

 

 

KVR's one

 

 MII black? or MIJ black?

 

for brad new Dior.raw,

 we should take care for stretching out.

 

 i'm not sure about how stretch out ,

 but, basically u should select one u can't pick up 1st fuck for brand new one.

 

 Kiva's one , u can size down one, IMO.

 

 

plz let me know how differ btw Hedi and Kiva on Raw ?

 

 if u can plz post pics lay on the floor we can find out how differ cut.

 

 now i'm trying to go to Hedi's raw.

 

 

 

 

 

 

 

 

.

post #4389 of 6296

Sand_dolphin2 I'll try to take some pictures to compare the difference between the two.

 

Both are MIJ raw sz30 blue denim.

 

The Hedi raws definitely fits better than the KVA imo. They hug at the legs. One major difference is the butt area. I borrowed a picture from Dr. Evil on sufu to point out the difference. The red arrows show how long that area is compared to the Hedi one. It makes the butt look like it sags too much.

 

 

IMG00625-20100718-1854.jpg

post #4390 of 6296

^

Hedi's red arrows is shorter than Kiva's?

 

i'll wait for your pics... to find out cut...

 

those are great info...
 

post #4391 of 6296

Pics of Dust wash.

 

dust.JPGdust3.JPGdust2.JPG

post #4392 of 6296

Sand_Dolphin2 here are the pics. The darker pair are the KVA and the lighter are the Hedis. As you can see the Hedi's are smaller in most of the pictures.

 

photo.JPG

photo2.JPG

photo3.JPG

photo4.JPG

 

post #4393 of 6296

^

 

thx

 

sorry, correct me again

 from your pics, Hedi's red arrows length is shorter than KVR's ?

3dcfd05a_IMG00625-20100718-1854.jpg

 

 

d2f2417c_photo.JPG

 

i can find out clearly Hedi's hip is shorter than KVR's one. thx

 

cos i wana rise up my hip on MIJ raw on KVR's W32(i know i should size down)

 if Hedi's red arrow is shorter than KVR's, that is so good for me.

 

4802626648_605271b814.jpg


Edited by sand_dolphin2 - 7/21/10 at 1:00am
post #4394 of 6296
Quote:
Originally Posted by diorboy View Post

Sand,

I agreen that. It's necessary for us. I really wanna to know that why Dior does not mark the ref number on tag.

But as you say we can't ask Dior . haha. 


i fond how 2 find ID w/o gray card..

here, coin pocket tab..

 i have some pairs has this tab.

 

4808200999_b59b8b289d.jpg

post #4395 of 6296

lol Sand. You knew it already, if you read posts in this thread. :)

 

Btw. I don't have this tag (inner under coin pocket one) on my Dust.

post #4396 of 6296

^

naha, your fining ebay Dior items pic

 

 

regarding coin pocket's tag:

 

 DK let me know this tag only on after `09 models.

 yours are before '09 ? 8E,8H or 7x

 

 

 


 

post #4397 of 6296

Sand here are a couple more shots. Almost everything on the top block is shorter. The red arrow I drew out is shorter along with the measurements down to the crotch area.

 

dif.JPG

dif2.JPG

dif3.JPG

post #4398 of 6296

does anyone have the sharp notation indigo in size 29 or 30 they would like to get rid of? 

post #4399 of 6296

^^

 

waist is stretch out on Hedi's

e975e8aa_dif3.JPG

 

plz let me know waist size on hedi/kvr's side by side on across flat.

example)42cm on Hedi, 44cm on KVR

 

 

if u can...

 this is the final question.

 

 

thx.

post #4400 of 6296

^ Waist on Hedi is stretched out. KVA has only been worn about 5 times. I will provide measurements if you still want them.

New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Dior Jeans
DenimBlog.com › Welcome to the DenimBlog Community! › Mens Designer Jeans  › Dior Jeans › OFFICIAL: Dior Homme Denim Thread